Mid Season Sale | Sutaupykite iki 50% →
Pavasaris namuose ir lauke | Semkitės įkvėpimo →
5 € jumsRegistracijaPrisijungimasKrepšelis Menu

Skundų nagrinėjimo tvarkos politika

BONAMI. CZ, a.s.

Buveinės adresas: Újezd 450/40, Prague 1 – Malá Strana, pašto kodas 118 00, Čekijos Respublika
Įmonės kodas: 242 30 111
El. paštas: pagalba@bonami.lt
Biuro kontaktinis adresas: Thámova 289/13, 186 00 Prague 8 – Karlín, Čekijos Respublika
Skundų pateikimo adresas: „Bonami“ skundų skyrius, OMNIVA LT (paskirstymo centras) – Packeta International, 98638055, Perspektyvos g. 32, LT-52104, Kaunas (buv. Ateities pl. 45B, Kaunas), Lietuva
Interneto svetainė: https://www.bonami.lt.
Duomenys sąskaitai faktūrai išrašyti: Mokesčių mokėtojo kodas: CZ24230111
Sąskaitos Nr. 257014774/0300 (ČSOB)
IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774

įregistruota Prahos miesto teismo tvarkomame įmonių registre, B dalis, 18575 įrašas (toliau – Pardavėjas) reglamentuoja kitas teises ir pareigas, susijusias su Pardavėjo atsakomybe už trūkumus, atsiradusius vykdant pirkimo sutartis tarp Pardavėjo ir kitų fizinių asmenų (toliau - Pirkėjas), nepatenkančius į Bonami.cz internetinės parduotuvės pirkimo – pardavimo sąlygų, kurias galite rasti svetainėje https://www.bonami.lt/i/pirkimo-pardavimo-taisykles (toliau - Sąlygos) taikymo sritį. (toliau - Skundų nagrinėjimo tvarkos politika).

Dokumento istorija

Versija: 1.0
Įsiteisėjimo data: 2020 birželio 3 d.
Autorius: Jan Klička, Marek Bartoš
Pastaba: Bonami.CZ

Versija: 1.1
Autorius: Matěj Vácha
Pastaba: AK PKK

Versija: 1.2
Įsiteisėjimo data: 2021 vasario 4 d.

Versija: 1.3
Įsiteisėjimo data: 2023 m. lapkričio 1 d.

1. Ši Skundų nagrinėjimo tvarkos politika reglamentuoja šalių santykius, susijusius su Pirkėjo ir Pardavėjo sudaryta pirkimo-pardavimo sutartimi (toliau – Pirkimo-pardavimo sutartis). Pagal galiojančius teisės aktus Pirkėjas gali veikti kaip vartotojas ar kaip verslininkas (kartu – Pirkėjai).
1.1. Kai Pirkėjas yra ne vartotojas, santykiai, kurie nėra reglamentuojami šioje Skundų nagrinėjimo tvarkos politikoje ir Sąlygose, kurias galima rasti BONAMI.LT interneto svetainėje adresu: https://www.bonami.lt/i/pirkimo-pardavimo-taisykles reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Čekijos Respublikos civilinis kodeksas, įstatymas Nr. 89/2012 Coll., su pakeitimais.

2. Teisinius santykius, kylančius tarp Pardavėjo ir Pirkėjo - vartotojo, kurių nereglamentuoja ši Skundų nagrinėjimo tvarkos politika ar Sąlygos, reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas, taip pat Čekijos Respublikos civilinio kodekso nuostatos.

3. Šioje Skundų nagrinėjimo tvarkos politikoje nereglamentuojamoms teisėms ir pareigoms taikomos Sąlygų ir taikomų teisės aktų nuostatos, visų pirma:
  • Civilinis kodeksas – Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (aktuali redakcija) ir Čekijos Respublikos Įstatymas Nr. 89/2012 Sb., Čekijos Respublikos civilinis kodeksas, su pakeitimais.
  • Vartotojų įstatymas – Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas (aktuali redakcija).
  • BDAR – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

  • 4. Skundų nagrinėjimo tvarkos politika yra neatskiriama Sąlygų dalis. Pirkėjas, sudarydamas Pirkimo-pardavimo sutartį, išreiškia savo sutikimą su Sąlygomis bei šia Skundų nagrinėjimo tvarkos politika ir patvirtina, kad tinkamai susipažino su pirmiau nurodytais dokumentais.

    5. Sąlygas ir kitą informaciją galima rasti Pardavėjo interneto svetainėje adresu www.bonami.lt.

    6. Bonami.cz internetinės parduotuvės (toliau – Pardavėjo) pirkėjas yra arba pirkėjas -vartotojas, įsigyjantis prekes savo asmeniniams su verslu nesusijusiems poreikiams (toliau - Pirkėjas-vartotojas), arba pirkėjas-verslininkas, kuris sutarties sudarymo ir vykdymo metu veikia vykdydamas komercinę ar kitokią verslo veiklą arba savarankiškai užsiimdamas savo profesija (toliau - Pirkėjas-verslininkas). Pirkėjas-vartotojas ir Pirkėjas-verslininkas kartu vadinami Pirkėjais.

    7. Pardavėjas yra verslininkas, kuris tiesiogiai arba per kitus verslininkus pristato prekes Pirkėjams.
    Skunde turi būti nurodyta
  • Pirkimo užsakymo numeris
  • Prekių užsakymo / pirkimo data
  • Įsigytų prekių mokestinis dokumentas
  • Prekių pristatymo data
  • Vardas ir pavardė
  • Telefono numeris, el. paštas
  • Prekių pavadinimas
  • Trūkumo aprašymas

  • Nurodykite, jei prekės buvo įsigytos kaip prekės su nedideliais gamybos trūkumais (II rūšies) arba III rūšies prekės, ir priežastis, kodėl prekės buvo parduotos kaip prekės su nedideliais gamybos trūkumais (II rūšies) ir III rūšies prekės, t. y. dėl kokio trūkumo (pvz., estetinio paviršiaus pažeidimo).

    Mums būtų labai naudinga, jei teikdami skundą trūkstamą arba sugedusią prekės dalį nurodytumėte (pažymėtumėte) prekės surinkimo instrukcijoje ir kartu su skundu atsiųstumėte mums tokią instrukciją. Tai paspartins visą skundo nagrinėjimo procedūrą.

    Mums būtų itin naudinga, jei teikdami skundą prie skundo pridėtumėte:
  • Nuotrauką, iliustruojančią įsigytų prekių trūkumą ar sugadinimą;
  • Prekių pakuotės gamyklinę etiketę arba jos kopiją / nuotrauką (jei yra);
  • Prekės siuntimo pakuotės nuotraukas su siuntimo etikete, įskaitant vidinius užpildus (kai tai susiję su sugadintomis prekėmis).

  • Norėdami pateikti skundą, galite naudoti skundo / sutarties atsisakymo / prekės grąžinimo formą (ją galite rasti pirkimo užsakyme jūsų profilyje arba Pardavėjo svetainėje arba šios Skundų nagrinėjimo tvarkos politikos pabaigoje. Skundo / sutarties atsisakymo / prekės grąžinimo formos naudojimas pagreitintų ir palengvintų skundo nagrinėjimą. Todėl rekomenduojame naudoti šią formą. Formos naudojimas nėra privalomas

    Prekių, dėl kurių pateiktas skundas, pakavimas

  • Nekokybiški gaminiai / prekės prieš išsiunčiant turi būti tinkamai supakuoti. Supakavimui galima naudoti originalią pakuotę. Jei nėra galimybės naudoti originalios pakuotės, prekę reikia supakuoti taip, kad ji būtų pakankamai apsaugota grąžinant ją Pardavėjui.
  • Jei nesate tikri dėl grąžinamos prekės pakavimo reikalavimų, apsilankykite mūsų svetainėje čia arba susisiekite su mumis adresu pagalba@bonami.lt.
  • I. Kokybė priėmimo metu

    1. Šalių teises ir pareigas, susijusias su netinkamu Pirkimo–pardavimo sutarties vykdymu ir prekės kokybe, reglamentuoja privalomos taisyklės, visų pirma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.364 straipsnis, 6.364(1)-6.364(4) straipsniai ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių įstatymas, taip pat Čekijos Respublikos civilinio kodekso 1914-1925, 2099-2117 ir 2161-2174 straipsniai.

    2. Skundų nagrinėjimo tvarkos politika grindžiama galiojančiomis Sąlygų nuostatomis, kurias galima rasti Pardavėjo interneto svetainėje.

    3. Pardavėjas yra atsakingas Pirkėjui už tai, kad parduotos prekės neturėtų jokių trūkumų. Jei trūkumas atsiranda per 1 metus nuo prekių priėmimo, prekė laikoma turinčia trūkumų jau pardavimo metu.
    3.1. Visų pirma, Pardavėjas yra atsakingas Pirkėjui už tai, kad tuo metu, kai Pirkėjas priima prekes:
    3.1.1. prekės turėtų tas savybes, dėl kurių šalys susitarė, o nesant susitarimo, turėtų savybes, kurias aprašė Pardavėjas ar gamintojas arba kurių Pirkėjas tikėjosi, atsižvelgdamas į prekių pobūdį ir remdamasis jų vykdoma reklama;
    3.1.2. prekės atitiktų Pardavėjo nurodytą paskirtį arba paskirtį, kuriai tokio tipo prekės paprastai naudojamos;
    3.1.3. prekių kokybė arba modelis atitiktų sutartą pavyzdį arba šabloną, jei kokybė arba modelis buvo nustatyti pagal sutartą pavyzdį ar šabloną;
    3.1.4. prekės būtų atitinkamos kokybės, lygio ar svorio; ir
    3.1.5. prekės atitiktų teisės aktų reikalavimus.

    3.2. Skundų nagrinėjimo tvarkos politikos 3.1 punkto pirmesnėje pastraipoje nurodytos nuostatos netaikomos prekėms, kurių pardavimo kaina yra sumažinta dėl trūkumo (defekto), taip pat, kai prekės kaina buvo sumažinta dėl prekių nusidėvėjimo ją naudojant (naudotos prekės) ir atitinkančio naudojimo lygį arba nusidėvėjimą, kuriuos prekės turėjo tuo metu, kai Pirkėjas jas priėmė.
    3.3. Pardavėjas nėra atsakingas Pirkėjui už jokius trūkumus, atitinkančius prekių naudojimo ar nusidėvėjimo lygį, kurį naudotos prekės turėjo Pirkėjui jas priimant.
    3.4. Jei trūkumas atsiranda per 1 metus nuo priėmimo, laikoma kad šie trūkumai buvo prekės priėmimo metu.

    4. Pirkėjas privalo pranešti apie Prekės trūkumą Pardavėjui nepagrįstai nedelsdamas, iš karto po to, kai jį pastebėjo ar galėjo pastebėti, atlikęs prekės patikrinimą ar apžiūrą. Pirkėjas–vartotojas apie prekės kokybės reikalavimų neatitiktį privalo pranešti ne vėliau kaip per du (2) mėnesius nuo neatitikties aptikimo dienos. Pirkėjas, pranešimo apie trūkumą metu arba nepagrįstai nedelsdamas po tokio pranešimo, informuoja Pardavėją apie jo pasirinktą teisę, susijusią su trūkumo pašalinimu. Pirkėjas be Pardavėjo sutikimo negali keisti savo pasirinkimo, tačiau ši sąlyga netaikoma, jei Pirkėjui paprašius ištaisyti trūkumą, paaiškėja, kad jo ištaisyti neįmanoma.

    5. Pirkėjas turi teisę reikalauti pakeisti prekę su trūkumais nauja preke, išskyrus atvejus, kai toks reikalavimas yra nepagrįstas, atsižvelgiant į trūkumo pobūdį. Jei trūkumas susijęs tik su prekės dalimi, Pirkėjas gali reikalauti pakeisti tik tą konkrečią prekės dalį. Jei prekės pakeitimas yra neįmanomas, Pirkėjas turi teisę nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį.

    6. Jei dėl trūkumo pobūdžio jį galima nedelsiant pašalinti, Pirkėjas turi teisę tik į neatlygintiną trūkumo pašalinimą.

    7. Pirkėjas turi teisę reikalauti pakeisti prekę ar jos dalį ir tuo atveju, jei Pirkėjas negali tinkamai naudotis preke dėl trūkumo pasikartojimo arba dėl padidėjusių trūkumų skaičiaus. Tokiu atveju Pirkėjas taip pat turi teisę nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį.

    8. Jei trūkumas susijęs tik su prekės dalimi, Pirkėjas gali prašyti pakeisti tik prekės dalį. Jei toks prekės dalies pakeitimas neįmanomas, Pirkėjas turi teisę nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį arba gauti atitinkamą kainos nuolaidą, išskyrus atvejus, kai dėl trūkumo prekė negali būti toliau naudojama. Tačiau jei trūkumą galima nedelsiant pašalinti, Pirkėjas turi teisę tik į neatlygintiną trūkumo pašalinimą.

    9. Jei Pirkėjas nenutraukia Pirkimo-pardavimo sutarties ir nepasinaudoja teise pakeisti prekę ar ją pataisyti, jis turi teisę prašyti pagrįstos kainos nuolaidos. Pirkėjas turi teisę prašyti pagrįstos kainos nuolaidos ir tais atvejais, kai Pardavėjas negali pakeisti prekės ar jos pataisyti, taip pat kai Pardavėjas per protingą terminą neišsprendžia susidariusios situacijos arba jei dėl susidariusios situacijos vartotojui kyla didelių sunkumų.

    10. Kai parduodamos naudotos prekės ir prekės, kurių kainos sumažintos dėl esamo trūkumo, Pirkėjas turi teisę į pagrįstą kainos nuolaidą, o ne prekės pakeitimą. Nuolaida pritaikoma pagal galiojančias Lietuvos Respublikos vartotojų teisių įstatymų nuostatas.

    11. Pardavėjas neprivalo įgyvendinti Pirkėjo teisių, susijusių su netinkamos kokybės prekėmis, jei Pardavėjas įrodo, kad prieš priimdamas prekę Pirkėjas žinojo apie prekės trūkumą arba pats jį sukėlė.

    II. Kokybės garantija

    1. Pardavėjas suteikia kokybės garantiją visiems gaminiams, tai yra įsipareigoja užtikrinti, kad prekė atitiks įprastą prekės paskirtį arba kad ji tam tikrą laiką išlaikys įprastas prekei savybes.

    2. Garantinis laikotarpis Pirkėjui-vartotojui yra 24 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai garantijos dokumente ar kitokiu būdu (pavyzdžiui, ant pakuotės) yra numatytas ilgesnis garantinis laikotarpis. Pirkėjams–verslininkams garantinis laikotarpis yra 24 mėnesiai.

    3. Kokybės garantija netaikoma prekėms, parduodamoms sumažintomis kainomis dėl trūkumo, dėl kurio ir buvo sumažinta kaina.

    4. Garantinis laikotarpis prasideda nuo to momento, kai Pirkėjas arba jo paskirtas trečiasis asmuo priima prekę.

    III. Pretenzijos dėl nekokybiškų prekių

    1. Esminio Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimo atveju, Pirkėjas turi teisę (nepaisant to, kad trūkumas gali būti pašalintas):
    1.1. reikalauti pakeisti prekę į naują prekę ar pristatyti trūkstamą prekę;
    1.2. reikalauti neatlygintinai pašalinti trūkumą taisant prekę;
    1.3. gauti pagrįstą kainos nuolaidą arba nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį.

    2. Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimas yra esminis, jei Pardavėjas sudarydamas Pirkimo-pardavimo sutartį žinojo arba turėjo žinoti, kad Pirkėjas nebūtų sudaręs Pirkimo-pardavimo sutarties, jei būtų numatęs tokį pažeidimą. Priešingu atveju pažeidimas laikomas neesminiu.

    3. Jei padaromas neesminis Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimas, Pirkėjas turi teisę į trūkumo pašalinimą ir (arba) į pagrįstą kainos nuolaidą. Jei Pardavėjas laiku nepašalina prekės trūkumo arba atsisako jį pašalinti, Pirkėjas gali reikalauti kainos nuolaidos ir / arba nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį.

    4. Pirkėjas pranešimo apie trūkumą metu arba nepagrįstai nedelsiant po tokio pranešimo informuoja Pardavėją, kurią teisę jis pasirinko. Pasirinkimas be Pardavėjo sutikimo gali būti pakeistas tik, jei Pirkėjas paprašė ištaisyti trūkumą, kurio pašalinti neįmanoma arba Pardavėjas per protingą terminą nepataisė prekės.

    5. Jei esminio Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimo atveju Pirkėjas laiku nepasirenka savo teisės, jis turi teises, tapačias teisėms po neesminio Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimo.

    6. Jei pašalintas prekės trūkumas pasikartojo (atsinaujino) arba jei prekės turi daug trūkumų, Pirkėjas gali pasinaudoti savo teise į kainos nuolaidą arba nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį.

    7. Pardavėjas neatsako už šiuos trūkumus:
    7.1. prekės nusidėvėjimą dėl jos įprasto naudojimo;
    7.2. naujų prekių, parduodamų su nuolaida dėl trūkumų, dėl kurių buvo susitarta sumažinti kainą;
    7.3. prekės trūkumus, sukeltus dėl „savarankiško“ surinkimo / montavimo, nebent jei toks trūkumas atsirado remiantis netinkamais nurodymais, pateiktais prekės surinkimo instrukcijoje;
    7.4. trūkumus ir žalą, kuriuos Pirkėjas sukėlė pats, įskaitant bet kokius trūkumus, atsiradusius dėl netinkamo naudojimo nesilaikant naudojimo instrukcijų, arba apie kuriuos Pirkėjas žinojo prieš priimdamas prekę; arba
    7.5. jei juos lemia prekės pobūdis.

    IV. Skundo pateikimas

    1. Bet kokios teisės, susijusios su prekių trūkumais, įgyvendinamos per Pardavėją. Tačiau jei Pardavėjas (pagal galiojančias Lietuvos Respublikos vartotojų teisių įstatymų nuostatas ir Čekijos Respublikos civilinio kodekso 2166 straipsnį) nurodo kitą asmenį - remonto paslaugų teikėją, veikiantį Pardavėjo patalpose ar Pirkėjui artimesnėje vietoje, Pirkėjas, norėdamas pasinaudoti teise į prekės trūkumų šalinimą, turi kreiptis į nurodytą asmenį. Išskyrus atvejus, kai nurodomas kitas asmuo, kuris atlieka taisymą, Pardavėjas privalo priimti Pirkėjo skundą bet kurioje savo buveinėje ar verslo vietoje. Pardavėjas privalo išduoti Pirkėjui raštišką patvirtinimą, patvirtinantį datą, kada Pirkėjas pasinaudojo savo teise, skundo turinį ir Pirkėjo prašomą skundo nagrinėjimo būdą, taip pat skundo nagrinėjimo datos ir būdo patvirtinimą, įskaitant remonto trukmę, arba rašytinį skundo atmetimo pagrindimą. Ši pareiga taip pat taikoma ir Pardavėjo nurodytiems asmenims, kurie turi atlikti taisymą.

    2. Reikalavimus, susijusius su Pardavėjo atsakomybe už nekokybiškas prekes, Pirkėjas gali pareikšti:
    2.1. asmeniškai adresu: OMNIVA LT (paskirstymo centras) – Packeta International, 98638055, Perspektyvos g. 32, LT-52104, Kaunas (buv. Ateities pl. 45B, Kaunas), Lietuva
    2.2. telefonu: +420 232 005 040
    2.3. elektroniniu paštu adresu: pagalba@bonami.lt.

    3. Pirkėjas privalo nepagrįstai nedelsdamas pasinaudoti savo teisėmis, susijusiomis su Pardavėjo įsipareigojimų netinkamu vykdymu (pateikti skundą dėl prekės). Jei įmanoma ir jei Pirkėjas nepatiria didelių sunkumų, Pirkėjas, pateikdamas skundą, privalo grąžinti prekes Pardavėjui tiesiogiai skundo pateikimo vietoje arba išsiųsdamas ją šiuo adresu:

    OMNIVA LT (paskirstymo centras) – Packeta International, 98638055, Perspektyvos g. 32, LT-52104, Kaunas (buv. Ateities pl. 45B, Kaunas), Lietuva.

    4. Pirkėjas pateikia pirkimo čekį arba garantijos dokumentą arba kitaip dokumentais pagrindžia, kad prekę įsigijo iš Pardavėjo ir, kad nesibaigė prekės garantinis laikotarpis. Skundo nagrinėjimo laikotarpis prasideda nuo skundo pateikimo momento.

    5. Pirkėjas privalo nurodyti prekės trūkumą, pateikdamas nekokybišką prekę arba siųsdamas nuotraukas, kuriose trūkumas akivaizdžiai matomas. Nenustačius prekės trūkumo skundo nagrinėjimas nepradedamas.

    6. Pirkėjas, pateikdamas skundą, nurodo pirkimo užsakymo numerį, vardą ir pavardę, kontaktinius duomenis (telefono numerį, el. pašto adresą), prekės pavadinimą, prekės užsakymo / įsigijimo datą ir prekės gavimo datą, defekto aprašymą arba, galimai, defekto nuotraukas, reikalavimą dėl skundo nagrinėjimo būdo ir pateikia įsigytų prekių mokestinį dokumentą.

    7. Pirkėjas privalo supakuoti prekę į originalią pakuotę arba į kitą pakuotę, taip kad būtų išvengta grąžinamos prekės pažeidimo – pavyzdžiui, baldai turi būti supakuoti į vientisą kartoninę dėžę. Pirkėjas gali naudotis Pardavėjo interneto svetainėje pateiktomis prekių pakavimo instrukcijomis. Prekė turi būti supakuota, švari ir sukomplektuota. Siunčiant labai suteptas ir sveikatai kenksmingas prekes, skundas gali būti atmestas. Tokiu atveju Pardavėjas grąžina prekes Pirkėjo adresu. Pirkėjas šiuo atveju neturi teisės į gabenimo išlaidų kompensavimą.

    8. Atsižvelgiant į nurodomo trūkumo pobūdį ir pasirinktą trūkumo šalinimo būdą, prekės turi būti pristatytos su visomis jų dalimis ir priedais. Prekes prašome siųsti šiuo adresu: OMNIVA LT (paskirstymo centras) – Packeta International, 98638055, Perspektyvos g. 32, LT-52104, Kaunas (buv. Ateities pl. 45B, Kaunas), Lithuania.

    9. Nesiųskite prekių, dėl kurių pateiktas skundas, kaip siuntos, už kurią mokama pristatymo metu. Tokios siuntos grąžinamos siuntėjui ir skundo nagrinėjimas gali užtrukti.

    V. Skundo nagrinėjimas

    Pardavėjas ar jo įgaliotas darbuotojas sprendžia dėl skundo priėmimo nedelsdamas arba sudėtingais atvejais, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Į šį laikotarpį neįtraukiamas pagrįstas laikotarpis, kurio reikia norint profesionaliai įvertinti trūkumą atsižvelgiant į prekės rūšį. Skundas turi būti išnagrinėtas nepagrįstai nedelsiant, tačiau ne vėliau kaip per 14 dienų nuo skundo pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai Pardavėjas ir Pirkėjas susitaria dėl ilgesnio laikotarpio. Skundo neišnagrinėjus per šį laikotarpį, tai laikoma esminiu Pirkimo-pardavimo sutarties pažeidimu. Pirmoji 14 dienų termino diena yra kita diena po to, kai Pirkėjas pateikia skundą. Tačiau šio termino laikymosi sąlyga yra ta, kad vartotojas suteikia Pardavėjui visą reikalingą bendradarbiavimą ir pagalbą, kad skundas būtų išnagrinėtas, t. y. visų pirma tai, kad jis leidžia Pardavėjui apžiūrėti prekę, dėl kurios pateiktas skundas. Jei skundo nagrinėjimo terminas baigiasi savaitgalį arba švenčių dienomis, termino pabaiga laikoma kita darbo diena. Pardavėjas privalo informuoti Pirkėją apie išnagrinėtą skundą.

    1. Garantinis laikotarpis pratęsiamas terminui nuo skundo pateikimo iki skundo išnagrinėjimo arba tol, kol Pirkėjas privalo atsiimti prekę po remonto. Pakeitus prekę ar jos dalį, Pardavėjo atsakomybė yra tokia, tarsi būtų įsigyta nauja prekė ar jos dalis.

    2. Jei reikia pakeisti ar papildyti skunde nurodytus duomenis ar informaciją, Pardavėjas informuoja apie tai Pirkėją. Šis informacijos atnaujinimo laikotarpis neįtraukiamas į skundo nagrinėjimo laikotarpį.

    3. Jei skundas yra pagrįstas, Pirkėjas turi teisę į pagrįstų išlaidų, patirtų įgyvendinant savo teises, atlyginimą.

    4. Pirkėjas turi teisę į prekės pristatymo išlaidų atlyginimą, jei skundas pripažįstamas pagrįstu.

    5. Jei Pirkėjas pasirinko kitą būdą nei Pardavėjo siūlomas pigiausias standartinis prekių grąžinimo būdas, Pardavėjas atlygina išlaidas, atitinkančias tik pigiausią pristatymo būdą.

    6. Atsakymas į gautą skundą siunčiamas Pirkėjo skunde nurodytu adresu, taip pat skunde nurodytu elektroninio pašto adresu, kitu atveju – Vartotojo paskyroje ar pirkimo užsakyme nurodytu Pirkėjo el. pašto adresu.

    VI. Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimas

    1. Šio VI straipsnio nuostatos taikomos tais atvejais, kai Pirkimo-pardavimo sutartį su Pardavėju sudaro Pirkėjas, kuris yra vartotojas. Vadovaujantis įstatymų nuostatomis ir Sąlygomis, vartotojas suprantamas kaip pirkėjas, atitinkantis vartotojo apibrėžimą pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 2 straipsnį, t. y. fizinis asmuo, kuris veikia ne savo verslo ar profesinės veiklos srityje.

    2. Prekėms su nedideliais gamybos trūkumais (II rūšies) arba III rūšies prekėms, parduotoms pagal nuotolinę prekių Pirkimo–pardavimo sutartį, Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimui taikomas tik 14 dienų terminas.

    3. Patarimai dėl teisės nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį ir sutarties nutraukimo formos yra Sąlygų dalis (Sąlygų priedas), su jomis galima susipažinti čia.

    4. Pirkėjas-vartotojas per 14 dienų turi teisę atsisakyti nuotolinėmis priemonėmis sudarytos Pirkimo-pardavimo sutarties nenurodydamas priežasties. Pirkimo-pardavimo sutarties atsisakymo terminas skaičiuojamas nuo prekių priėmimo. Jei Pirkimo-pardavimo sutarties dalykas yra kelių prekių rūšių ar partijų prekių pristatymas, terminas prasideda nuo paskutinės prekių pristatymo dienos.

    5. Pirkėjas-vartotojas yra informuotas, kad pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228(10) straipsnio 2 dalį, taip pat Čekijos Respublikos civilinio kodekso 1837 straipsnį, negalima atsisakyti Pirkimo-pardavimo sutarties, be kita ko, šiais atvejais:
    5.1. kai pristatomos prekės, pritaikytos (pagamintos) individualiai Pirkėjui;
    5.2. pristatomos greitai gendančios prekės;
    5.3. prekės po pristatymo buvo negrįžtamai sumaišytos su kitomis prekėmis
    5.4. pristatomos prekės, kurių po išpakavimo negalima grąžinti dėl higienos priežasčių;
    5.5. kai pristatomi garso ar vaizdo įrašai ar kompiuterinės programos, jei pažeidžiama jų originali pakuotė. Be to, Pirkėjas-vartotojas neturi teisės atsisakyti Pirkimo-pardavimo sutarties pagal VI straipsnio 17dalį.

    6. Pirkėjas-vartotojas privalo vienašališku pranešimu (pavyzdžiui, laišku, siunčiamu per pašto paslaugų teikėją, faksu, elektroniniu paštu arba asmeniškai, kai taikoma) informuoti Pardavėją apie reikalavimą nutraukti Pirkimo-pardavimo sutartį. Skundo / sutarties atsisakymo / prekių grąžinimo formą galima rasti Pardavėjo svetainėje ir kuri pateikiama šio dokumento pabaigoje, arba kuri Pirkėjo prašymu gali būti persiųsta el. paštu. Pirkėjas-vartotojas taip pat gali išsiųsti sutarties nutraukimo prašymą Pardavėjo el. pašto adresu: pagalba@bonami.lt.

    7. Sutarties atsisakymo per įstatymo nustatytą 14 dienų terminą laikotarpio yra laikomasi, jeigu Pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymo prašymas išsiunčiamas Pardavėjo adresu iki atitinkamo laikotarpio pabaigos. Pirkėjas taip pat gali išsiųsti atsisakymą nuo Pirkimo–pardavimo sutarties Pardavėjo el. pašto adresu: pagalba@bonami.lt.

    8. Pirkėjas-vartotojas privalo nepagrįstai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo dienos, išsiųsti prekes atgal Pardavėjui. Šio termino laikomasi, jei Pirkėjas išsiunčia prekes atgal nepasibaigus 14 dienų laikotarpiui.

    9. Pirkėjui nutraukus Pirkimo-pardavimo sutartį, Pardavėjas nepagrįstai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kai Pardavėjas gavo pranešimą apie sutarties nutraukimą, grąžina Pirkėjui visas Pardavėjo gautas įmokas, įskaitant pristatymo išlaidas (išskyrus papildomas išlaidas, patirtas dėl Pirkėjo pasirinkto pristatymo būdo, kuris skiriasi nuo Pardavėjo siūlomo pigiausio standartinio pristatymo būdo).

    10. Pardavėjas grąžina mokėjimus tomis pačiomis mokėjimo priemonėmis, kurias Pirkėjas-vartotojas naudojo atlikdamas pirminę operaciją, išskyrus atvejus, kai Pardavėjas ir Pirkėjas susitaria kitaip. Be to, Pardavėjas turi teisę grąžinti bet kokį Pirkėjo-vartotojo sumokėtą kainą jau Pirkėjui grąžinus prekes arba kitu būdu, jeigu Pirkėjas su tuo sutinka, išskyrus atvejus, kai Pirkėjas-vartotojas dėl to patiria papildomų išlaidų. Atlikdamas mokėjimus grynaisiais pinigais Pirkėjas sutinka, kad pinigų suma bus grąžinta pavedimu į jo banko sąskaitą, nurodytą prašymo dėl sutarties formoje.

    11. Tiesiogines išlaidas, susijusias su prekių grąžinimu, apmoka Pirkėjas-vartotojas. Pardavėjas nekompensuoja šių išlaidų Pirkėjui, net ir po grąžinimo.

    12. Pardavėjas neprivalo grąžinti jokių iš Pirkėjo-vartotojo gautų pinigų sumų dėl Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo anksčiau nei: Pirkėjas grąžina prekes arba įrodo Pardavėjui, kad išsiuntė prekes Pardavėjui. Pardavėjas grąžina pinigų sumas nepagrįstai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekių pristatymo jo adresu.

    13. Jei Pardavėjas suteikia nuolaidą prekėms kaip kompensaciją dėl jų kokybės prieš Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimą, ši suma išskaičiuojama vėlesnio Pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo atveju, o pinigų suma, atėmus suteiktą nuolaidą, grąžinama Pirkėjui-vartotojui.

    14. Pagal įstatymus Pirkėjas-vartotojas atsako tik už prekių vertės sumažėjimą dėl prekių naudojimo kitais nei prekių pobūdžio ir savybių identifikavimo tikslais, įskaitant jų veikimą.
    14.1. Pardavėjas pasilieka teisę per pratęstą sutarties nutraukimo laikotarpį sumažinti grąžinamą pirkimo kainos sumą pagal VI straipsnio 6 dalį.

    15. Pirkėjas-vartotojas sutinka, kad mokėjimo grynaisiais pinigais atveju pinigai grąžinami pavedimu į pranešime apie sutarties nutraukimą nurodytą banko sąskaitą.

    16. Elektroniniai kuponai su automatiškai sugeneruotu unikaliu kodu, kurie nepristatomi fizinėje formoje, yra elektroninis turinys, pristatytas nepasibaigus sutarties nutraukimo laikotarpiui. Todėl negalima nutraukti Pirkimo-pardavimo sutarties ir prašyti grąžinti pinigus gavus sugeneruotą kodą elektroniniu būdu.

    17. Jei Pirkėjui kartu su prekėmis pateikiama dovana, Pardavėjo ir Pirkėjo dovanojimo sutartis įvykdoma su sąlyga, kad vartotojui atsisakius Pirkimo-pardavimo sutarties tokios dovanos dovanojimo sutartis nustoja galioti ir Pirkėjas-vartotojas privalo grąžinti Pardavėjui jam suteiktą dovaną kartu su prekėmis.

    VII. Prekių grąžinimas per 365 dienų laikotarpį

    1. Pirkėjas-vartotojas / Pirkėjas–verslininkas gali grąžinti prekes per 365 dienas arba, atitinkamais atvejais, per 45 dienas pagal VII straipsnio 2 dalį. Tačiau galimybė nutraukti sutartį per 14 dienų, nenurodant priežasties pagal VI straipsnio 4 dalį, Pirkėjui-verslininkui netaikoma. Sutarties nutraukimui per 365 dienas arba per 45 dienas Pirkėjams-verslininkams atitinkamai taikomos toliau nurodytos nuostatos.

    2. Pirkėjas–vartotojas, taip pat Pirkėjas-verslininkas turi teisę grąžinti prekę nenurodydami priežasties per 365 dienas, skaičiuojamas nuo kitos dienos po to, kai Pirkėjas-vartotojas ir (arba) Pirkėjas-verslininkas ar jo įgaliota trečioji šalis priima prekę; ši nuostata netaikoma 2.1 ir 2.2 punktuose nurodytoms prekėms.
    2.1. Neišpakuotas asmens higienos prekes ir (arba) kosmetikos prekes grąžinti galima tik per įstatyme nustatytą 14 dienų laikotarpį.
    2.2. Kai parduodami atskiri čiužiniai, prekes galima grąžinti per 45 dienas.
    2.3. Parduodant blokines virtuves (paruoštus montuoti virtuvės baldus) atsisakyti sutarties galima tik per įstatyme nustatytą 14 dienų laikotarpį.
    2.4. Kitų prekių atžvilgiu prekių grąžinimo terminas yra 365 dienos, nebent šioje Skundų nagrinėjimo tvarkos politikoje nustatyta kitaip.

    3. Jei prekės grąžinamos praėjus VI straipsnyje numatytam 14 dienų laikotarpiui nuo prekių įsigijimo, piniginės sumos grąžinamos Pirkėjui-vartotojui / Pirkėjui-verslininkui pervedant grąžinamų prekių vertę atitinkančius kreditus į Pirkėjo-vartotojo / Pirkėjo-verslininko sąskaitą, nurodyta prie Pardavėjo sukurto kliento profilio, o šie kreditai gali būti panaudoti kitam pirkimui. Pardavėjas turi teisę nuspręsti, kad grąžintina suma Pirkėjui-vartotojui / Pirkėjui-verslininkui bus grąžinta bankiniu pavedimu į sąskaitą, nurodytą Skundo / sutarties atsisakymo / prekių grąžinimo formoje. Prekių grąžinimo pasibaigus teisės aktuose nustatytam Pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymo terminui sąlygas reglamentuoja toliau apibrėžtos sąlygos.
    3.1. Išskaitos iš prekių vertės (taikomos tik atsisakius Pirkimo-pardavimo sutarties pasibaigus įstatyme nustatytam 14 dienų Pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymo terminui) yra tokios:
    3.1.1. Jei prekės grąžinamos ne originalioje pakuotėje, Pirkėjui-vartotojui / Pirkėjui-verslininkui grąžinama suma mažinama 15 % nuo įsigijimo kainos.
    3.1.2. Jei prekė grąžinama pasibaigus įstatyme nustatytam 14 dienų Pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymo terminui, Pardavėjas turi teisę grąžintiną sumą mažinti 5 % už kiekvieną praėjusį mėnesį, kurį Pirkėjas-vartotojas / Pirkėjas-verslininkas naudojosi preke.
    3.1.3. Jei grąžinamos prekės yra suteptos, nusidėvėjusios, sugadintos ar sunaikintos, Pardavėjas turi teisę grąžinti tokias prekes Pirkėjui be teisės į prekių įsigijimo vertės kompensaciją.

    3.2. Aukščiau nurodyti išskaitymai visada taikomi konkrečioms prekėms ir gali būti sumuojami.
    3.3. Aukščiau nurodyti išskaitymai netaikomi įstatymų nustatyta tvarka atsisakius Pirkimo–pardavimo sutarties per 14 dienų nuo prekių priėmimo.

    4. Grąžindamas prekes pasibaigus įstatyme nustatytam 14 dienų pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymo terminui nuo jų įsigijimo dienos, Pirkėjas-vartotojas / Pirkėjas-verslininkas privalo pridėti užpildytą Skundo / sutarties atsisakymo / prekių grąžinimo formą.

    5. Pardavėjas pasilieka teisę sumažinti grąžintiną pirkimo kainą pagal VII straipsnio 3 dalį kaip pratęsto grąžinimo laikotarpio dalį.

    6. Prekių grąžinimo terminas yra išlaikomas, jei Skundo / sutarties atsisakymo / prekių grąžinimo forma išsiunčiama iki atitinkamo termino pabaigos Pardavėjo adresu. Pirkėjas taip pat gali siųsti Skundo / sutarties atsisakymo / prekės grąžinimo formą Pardavėjo elektroninio pašto adresu: pagalba@bonami.lt.

    7. Pirkėjas-vartotojas / Pirkėjas-verslininkas privalo nedelsdamas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pranešimo apie prekių grąžinimą pateikimo dienos, išsiųsti prekes atgal. Laikoma, kad šio termino laikomasi, jei Pirkėjas išsiunčia prekes atgal nepasibaigus 14 dienų terminui.

    8. Kai Pirkėjas–vartotojas / Pirkėjas-verslininkas grąžina prekę, Pardavėjas grąžina visą Pirkėjo sumokėtą prekės kainą šioje politikoje nustatyta tvarka, išskyrus atskaitymus pagal VII straipsnio 3 dalį. Pardavėjas neprivalo grąžinti Pirkėjui vartotojui / Pirkėjui-verslininkui jokių papildomų išlaidų, susijusių su prekės įsigijimu (įskaitant, bet neapsiribojant, pristatymo ir bet kokių papildomų su pristatymu susijusių išlaidų).

    9. Tiesiogines išlaidas, susijusias su prekių grąžinimu, padengia Pirkėjas. Pardavėjas šių išlaidų Pirkėjui nekompensuoja, net ir esant įsiskolinimui.

    10. Pardavėjas už grąžinamas prekes neprivalo grąžinti jokių piniginių sumų, gautų iš Pirkėjo anksčiau, nei Pirkėjas grąžina prekes arba įrodo, kad išsiuntė prekes Pardavėjui, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau.

    11. Jei Pardavėjas suteikia nuolaidą prekei dėl jos kokybės, prieš Pirkėjui grąžinant prekę, Pirkėjui vėliau grąžinus prekę ši suma išskaičiuojama, o likusi prekės vertė, atėmus suteiktą nuolaidą, grąžinama Pirkėjui-vartotojui.

    12. Elektroniniai kuponai su automatiškai sugeneruotu unikaliu kodu, kurie nepristatomi fizinėje formoje, yra elektroninis turinys, pristatytas nepasibaigus sutarties nutraukimo laikotarpiui. Todėl negalima nutraukti Pirkimo-pardavimo sutarties ir prašyti grąžinti pinigus gavus sugeneruotą kodą elektroniniu būdu.

    13. Jei Pirkėjui kartu su prekėmis pateikiama dovana, pardavėjo ir Pirkėjo dovanojimo sutartis įvykdoma su sąlyga, kad vartotojui atsisakius pirkimo-pardavimo sutarties tokios dovanos dovanojimo sutartis nustoja galioti ir Pirkėjas privalo grąžinti Pardavėjui jam suteiktą dovaną kartu su prekėmis.

    Daugiau informacijos, susijusios su skundais, rasite Pardavėjo interneto svetainėje.

    Ši skundų nagrinėjimo tvarkos politika 2023 m. lapkričio 1 d. Pardavėjas pasilieka teisę atlikti bet kokius Skundų nagrinėjimo tvarkos politikos pakeitimus.

    Atsisiunčiama forma